Proces van een digitale strategie
Wie is je doelgroep? Wat zijn je bedrijfsdoelstellingen, Key Performance Indicators (KPI’s) en hoe positioneert je bedrijf, merk of product zich in de markt? Via grondige analyses en gesprekken in discovery phase bundelen we alle informatie. Hierdoor verkrijgen we de nodige inzichten in je bedrijf, je sector en doelgroep.
De digitale strategie die je gebruikt moet kwalitatief en onderscheidend zijn, je bedrijfsdoelstellingen realiseren en voldoen aan de verwachtingen van je doelgroep.
Voordelen van een sterke digitale strategie
Ieder digitaal project is uniek. Door je doelen goed te definiëren realiseer je een betere customer experience, meer converterende leads, meer omzet en minder kosten.
Behaal je doelen met gefundeerd digitaal advies
Of je nu droomt van een nieuwe website, de stap zet naar e-commerce of je interne processen wil optimaliseren met een webapplicatie, iedere digitale oplossing moet specifieke doelen realiseren. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- Verschillende doelgroep(en) informeren over het bedrijf, zijn unieke aanpak, innovaties, mensen en successen
- Talent actief aantrekken en behouden
- Kwalitatieve leads genereren die automatisch in het gewenste CRM systeem toegevoegd worden. En die leads converteren naar klanten via opgezette sales flows
- Nieuws en/of persberichten online kunnen zetten maximum 5 minuten nadat je inlogt in het Content Management System (CMS)
- Interne bedrijfsprocessen automatiseren en optimaliseren
Ontdek je digitale roadmap
Nadat we je bedrijf grondig analyseren, je digitale strategie vormgeven en de opportuniteiten en knelpunten identificeren, vertalen we je doelstellingen naar een digitaal stappenplan of -roadmap. Vervolgens voeren we een analyse waarin we de scope en complexiteit van je project definiëren en een tijdschatting maken met bijbehorende planning.