Geautomatiseerd bestelplatform maakt vastgoedsector efficiënter

Welkom bij De Immowinkel, een geautomatiseerd bestelplatform voor de vastgoedprofessional. Hier vinden ze alle informatie vinden over de verhuur en verkoop van verschillende vastgoedprojecten. Volledig gratis. In dit platform zijn alle processen zoveel mogelijk geautomatiseerd dankzij slimme integraties waardoor alle partijen ontlast worden van repetitieve, inefficiënte taken. Gemaakt in Drupal, natuurlijk.

Klant:

De Immowinkel

Sector:

Bouw

Starten met analyses

Een gloednieuw platform dat aansluit op een gat in de markt bouw je enkel wanneer er een goed plan is uitgetekend. Daarom maakten we eerst een case study. Zo leerden we Tom, De Immowinkel, zijn doelgroep en sector goed kennen. En wisten we ook meteen waar hij naartoe wou met zijn platform.

De 'discovery phase' zorgde voor een goede kennismaking. Wat is het idee achter De Immowinkel, welke doelen moet het realiseren en wie gaat het gebruiken? Alle informatie die inspeelt op de 'why' van het platform stond in deze fase centraal. Hierdoor waren we zeker van een platform dat vastgoedprofessionials echt willen en kunnen gebruiken.

In een functionele- en technische analyse beschreven we waaraan het platform moest voldoen en hoe het er uit moest zien. De functionele analyse bracht wireframes voort die alle bouwblokken een plaats gaf in het platform terwijl de technische analyse inzicht gaf in wat de bouwblokken moesten uitvoeren.

technische analyse De Immowinkel

Vlotte automatisatie, integraties en support

Dit project draait rond automatisatie en integratie. Waarom? Zodat vastgoedprofessionals geen tijdrovende administratieve taken meer moeten uitvoeren. Via standaard en op maat Drupal ontwikkeling verwerkten we de API’s van Teamleader & Transferwise, zogenaamde third-party integraties. Saaie, repetitieve, administratieve processen zijn verleden tijd want de geautomatiseerde systemen nemen dat over. Zo focussen de gebruikers zich meer op het belangrijkste: meerwaarde maken.

De Immowinkel zelf plukt de voordelen van de support met Service Level Agreement (SLA). Tom kan voortdurend beroep doen op de aanwezige support. Heeft hij nieuwe ideeën voor zijn platform? Een ticketje is zo gemaakt met Zendesk. De aanvraag komt binnen bij Support en alles wordt mooi gedocumenteerd.

Op geregelde tijdstippen overloopt hij samen met de projectmanager de ‘change requests’. Samen bepalen ze de prioriteit van de tickets zodat we die vervolgens in sprints aanpakken. In die optiek nemen we bepaalde zaken op in nieuwe projecten of beschouwen we het als kleine toevoegingen. Want alles heeft een invloed op de planning en budget. Dit proces zorgt ervoor dat we ontwikkelen en valideren volgens een efficiënte flow.

Immowinkel plukt voordelen van ticketingsysteem Zendesk

Het resultaat

Voor uitvoerders is de Immowinkel dus een extra verkoopplatform waar ze makkelijker aanvragen ontvangen. Wanneer een makelaar een attest aanvraagt kan ook een notaris toegevoegd worden die onmiddellijk toegang krijgt tot alle aanwezig documenten Zo kan die het hele proces nauwkeurig opvolgen.

Ook energiedeskundigen, keurders en plaatsbeschrijvers halen extra opdrachten binnen met De Immowinkel. En veel gemakkelijker, want facturen maken en betalingen uitvoeren gebeurt automatisch. De Immowinkel zorgt zo voor administratieve verlichting die ook eigenaars van panden voordelen biedt, want zij hebben alle informatie en verliezen geen belangrijke documenten.

Zoek je zelf ook naar administratieve verlichting? Of wil je processen efficiënter doen verlopen dankzij automatisatie? Neem dan zeker contact op!

De Immowinkel is een mooi voorbeeld van de manier waarop EntityOne werkt. In fases en pro-actief. Ze denken met je mee om zo efficiënt mogelijk het platform te ontwerpen en ontwikkelen
Tom Deketelaere
CEO De Immowinkel

Heb je nog vragen voor ons of wil je eens afspreken?