Wat eten we vanavond?
Foodie Files kwam er naar aanleiding van een samenwerking tussen De Persgroep en Lidl. De website verzamelt vlogs waarin een diverse groep foodbloggers in België elke maand hun favoriete recepten demonstreren.
Binnen een zeer krappe deadline zijn we er bij EntityOne in geslaagd om het design, aangeleverd door De Persgroep, tot in de kleinste puntjes uit te werken én uiteraard ook te vertalen naar een tweetalige website!
Platform voor foodbloggers
Het hoofddoel van de website is om een platform te bieden voor foodbloggers. Zij kunnen aan de hand van video tutorials en gedetailleerde instructies hun recepten delen en demonstreren met de bezoekers van de website.
Iedere foodie blogt één volledige maand zijn of haar eigen favoriete gerechten om zo een archief op te bouwen van heerlijke recepten om te proberen.
Foodies in de spotlight
In het headerbeeld zorgden we op vraag van de klant voor een compositie waarin alle foodies verzameld zijn. Per foodie of recept plaatsen we de foodie in kwestie zelf ook in de spotlight. Dit doen we door in deze header de foto van de foodie enkel in te kleuren wanneer één van zijn tutorials wordt afgespeeld.
Een leuk detail: om het overzicht van de foodies op de homepage wat meer leven te geven hebben we gebruik gemaakt van een eenvoudige hover-animatie. De klant leverde per foodie twee foto's aan. Door met je muis over hun portret te gaan krijg je, door te wisselen tussen deze twee foto's, een kleine animatie die er in slaagt om de persoonlijkheid van de foodie in een oogopslag te schetsen.
We zijn erg fier op het resultaat dat we op een efficiënte manier hebben neergezet . Ga zeker een kijkje nemen op de website van Foodie Files!