Hoe meer leads genereren via marketing automatisatie in Drupal 8?

Marketing automation in Drupal 8

Hoe meer leads genereren via marketing automatisatie in Drupal 8?

Drupal 8
Integratie

We krijgen veel de vraag als Drupal 8, of Drupal in het algemeen, wel geschikt is om je marketing processen mee te automatiseren. Hier antwoorden we resoluut ja op! Drupal is namelijk uiterst geschikt om te integreren met tools die je kunnen helpen om je marketing processen te automatiseren.

Er bestaan reeds veel Contrib modules, gemaakt door de community, voor Drupal 8 die het mogelijk maken om snel te integreren met externe tools. 

Google Analytics

Onmisbaar op elke moderne website. Via Google Analytics krijg je een overzicht van en inzicht op

  • Je doelgroep
  • Acquisitie (hoe komen mensen terecht op jouw website)
  • Het gedrag van de gebruikers op jouw website. Welke pagina's scoren goed? Wat is de user journey van de gebruikers of hoe navigeren ze door de website? Welke pagina's kunnen nog wat extra liefde gebruiken?
  • Conversies

Kortom: met een standaard opgezette Google Analytics account kan je veel leren (meten is weten). Zo komen we te weten hoe we de website met kleine aanpassingen incrementeel kunnen verbeteren. Je kan Google Analytics ook zeer geavanceerd gaan configureren als je bepaalde doelen (KPI's) voor ogen hebt voor jouw website. Ook hier kunnen we je mee helpen!

Daarnaast kunnen we ook events gaan tracken, wil je bijvoorbeeld bijhouden wanneer gebruikers op een bepaalde knop drukken? Dan is dit mogelijk aan de hand van Google Analytics Event Tracking.

Mailchimp

MailChimp is een platform die je makkelijk toelaat om nieuwsbrieven te versturen en e-mailcampagnes te houden. Zo kan je jouw klanten makkelijk en systematisch op de hoogte houden van nieuwe producten, diensten of innovaties. Het systeem is zeer toegankelijk, je kan er makkelijk attractieve en toegankelijke nieuwsbrieven mee opbouwen zonder een letter code te schrijven. Zo kan je de focus leggen op de kwaliteit van de inhoud.

Wij kunnen je Drupal 8 website integreren met Mailchimp om zo een e-mailadres database aan te leggen. Uiteraard kan je hier ook in segmenteren door gebruikers bijvoorbeeld te vragen naar hun interesses.

We raden aan om Mailchimp in je website te voorzien, zodra je e-mailadres database groot genoeg is kan je beginnen met het uitsturen van nieuwsbrieven.

Hubspot

Hubspot is een enorm krachtig en uitgebreid platform die je helpt bij de automatisering van je marketing.

Het zorgt ervoor dat je online aanwezigheid verhoogt door middel van SEO optimalisatie. Aan de hand van aanbevelingen zorgt Hubspot dat je inhoud geoptimaliseerd is. Deze tool groeit ook mee wanneer belangrijke zoekmachines zoals Google interne aanpassingen doorvoeren. Wij kunnen ervoor zorgen dat Hubspot integreert met jouw Drupal 8 website. Zo zorg je ervoor dat jouw inhoud altijd optimaal is en verhoog je logischerwijs je aanwezigheid op het web. 

Hubspot kan je helpen bij marketing automatisatie in het algemeen. Zo kan je voor bepaalde doelen en gesegmenteerde doelgroepen automatische flows gaan aanmaken. Op basis van het gedrag van deze gebruikers zal Hubspot je leads per e-mail opvolgen op het meest geschikte moment.

Daarnaast kan Hubspot je ook helpen bij het opzetten van slimme emailmarketing campagnes en er is ook een krachtig leadmanagement systeem aanwezig.

Wij kunnen ervoor zorgen dat je Drupal 8 website alle data zoals emailadressen of offerte aanvragen doorgeeft aan Hubspot om deze stromen te gaan automatiseren.

Hubspot kan je nog een hoop andere voordelen maar dit zou ons te ver leiden, merk wel op dat het gebruik van Hubspot niet gratis is en dat hier toch een extra kost komt bij kijken.

Teamleader

Teamleader is een Online CRM, projectmanagement en facturatie tool. Teamleader stond vorig jaar veel in de kijker en dit zal in 2017 niet anders zijn. We merken dat meer én meer klanten overschakelen op Teamleader.

Met Drupal 8 is het mogelijk om zaken uit je website zoals leads automatisch door te zenden naar Teamleader.

Livechat

Meer en meer websites hebben een Livechat. Hier kan je terecht als je feedback hebt of je antwoord zoekt op een specifieke vraag. Met enkele slimme ingrepen maken we je Livechat slim, automatiseren we je marketing processen en detecteren we leads.

Een voorbeeld van een Livechat:

Live chat

Personalisatie

Een opkomende trend om in het oog te houden is het personaliseren van websites. Zo kunnen we bijvoorbeeld call to actions gaan personaliseren op basis van de context. Daarnaast kunnen we ook de inhoud van bepaalde pagina's gaan aanpassen op basis van de user journey.

In de nabije toekomst zullen er op dit domein enorme stappen gezet worden, met Drupal 8 ben je zeker dat je platform geen technologische beperkingen zal hebben om hier optimaal gebruik van te maken.

Ben je klaar om je marketing onder handen te nemen en deze te gaan automatiseren? Twijfel niet langer en kom eens langs om te ontdekken hoe wij je verder kunnen helpen.

Nog altijd niet overtuigd? Ontdek waarom je voor EntityOne zou kiezen of bekijk enkele referenties.

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief